Désirée Brussel
Désirée Brussel
Account Lead

De Yellowgrape marketing kalender 2022

Je bekijkt een oudere story
Dit inhoud van deze story kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
29/12/2021
Het was misschien wel een van de opmerkelijkste jaren ooit. Binnen e-commerce ken je doorgaans een redelijk vast verloop van je seizoenen, maar dit jaar gooiden de nodige zomerbuien en corona roet in het eten bij de meeste retailers. Het vereist een creatieve aanpak van zowel de klant als de agency om toch in te haken op de juiste actiemomenten. Één van de dingen die goed helpt bij het plannen van je commerciële inhakers is de YG marketingkalender.

Vorig jaar schreven we er al een uitgebreid blog over en dit jaar steken we hem uiteraard in een nieuw jasje: volledig ge-update met alle relevante marketing feestdagen en vakanties van het komende jaar. Maar waar moet je nou op letten? We sommen het even voor je op:

  • Planning is key
    Gebruik de marketingkalender om alvorens het jaar begint je marketing campagnes te plannen. Dit zal bijdragen aan een tijdige voorbereiding en wanneer je een goede balans vindt tussen ‘always on’ en actiematige campagne momenten, kun je betere groei-voorspellingen doen.
  • Lift mee op het succes
    We zien steeds vaker dat grote retailers hun eigen ‘feestdagen’ opzetten. Neem de Amazon Prime Days of de Bol.com 7-daagse. Als retailer kun je vaak goed meeliften op het volume wat op er op dat moment in de markt wordt gecreëerd. In 2019 speelde we hier met onze klant Tegeldepot voor het eerst op in met de Prime Days - én met groot succes.

  • Creëer je eigen campagne momenten
    Dat je ook prima je eigen commerciële actiemoment kunt introduceren lieten we al eens zien met de Crazy Riverdays van Riverdale. Een full funnel aanpak zorgde daarbij voor 1 miljoen omzet in één week tijd. Zeker in de zomermaanden zijn er nog genoeg onbenutte commerciële kansen waarmee je sales kunt boosten. 

Zelf aan de slag met de Yellowgrape Marketing Kalender? Download ‘m hier en begin vandaag nog met het voorbereiden van je marketingplannen voor 2022!

Deel deze story

Meer e-commerce stories