Dit waren de Webwinkel Vakdagen 2020

5/2/20
Events

Eind januari vond de eerste beurs van het nieuwe jaar plaats: de Webwinkel Vakdagen 2020. Ook dit jaar was Yellowgrape twee dagen aanwezig in de Jaarbeurs in Utrecht. In deze blog blikken we terug op een geslaagde editie, die maar liefst 13.500 bezoekers telde.

Webwinkel Vakdagen 2020 aftermovie

Bekijk onderstaande video voor een samenvatting en sfeerimpressie.[embed]https://youtu.be/7Ty__6FCogA[/embed]

Verleidende datagedreven marketing bij Corendon Hotels & Resorts

De Hotels & Resorts van Corendon zijn innovatieve totaalconcepten op bekende vakantiebestemmingen met de focus op aantrekkelijke locaties. In deze lezing vertelde Martin de Boer, Marketing Directeur van Corendon Hotels & Resorts, over het nieuwe avontuur en de uitgekiende e-mailmarketing aanpak die Yellowgrape heeft ontwikkeld. Aan de hand van gelikte Kinetic Engagement mailings die we voor, tijdens en na het verblijf aan de gasten voorschotelen, spelen we in op het verbeteren van de engagement en creëren we kansen voor upsell.

De succesvolle lancering van corporate startup Sightful

Sightful maakte dit jaar zijn debuut op de beurs. johan-smits Smits presenteerde samen met Lex van de Vliet (Marketing Director Contact Lenses Online) de case, waarin de missie pleasing the eye doorvertaald is naar een datagedreven online marketing strategie. Aan de hand van slimme data analyses hebben we een eigen retentie model ontwikkeld waarin acquisitiekosten in verhouding tot retentie worden gewogen.

500% groei met Tegeldepot in een conservatieve markt

johan-smits Smits en rik-van-den-wijngaard van den Wijngaard stonden samen op het podium namens onze klant Tegeldepot. Binnen de badkamer- en sanitair industrie is de concurrentie gigantisch en staan de marges altijd onder druk. Voor Tegeldepot, één van de grootste sanitair specialisten van Nederland, ontwikkelde Yellowgrape een online marketing aanpak waarmee we de winstgevendheid weten te waarborgen. Het binnenhalen van traffic gebeurt op generieke zoektermen, waarna we vervolgens de huismerken - met aantrekkelijke marges - maximaal pushen door middel van gepersonaliseerde onsite verleidingstechnieken. Een innovatieve aanpak waarbij zowel offline als online kanalen slim gecombineerd worden.

Up next...

Het volgende event laat nog even op zich wachten, maar staat uiteraard al wel gepland. Op 27 en 28 mei zijn we aanwezig op E-Commerce Live en Digital Marketing Live, dus zet 'm vast in je agenda!