Whitepaper

Wie lange termijn winst wil, focust op acquisitie en retentie

Yellowgrape whitepaper - Acquisitie-versus-retentie

Het business model van online retailers is één van de belangrijkste koersbepalers voor de algehele e-commerce strategie. In de basis onderscheiden we twee typen businessmodellen: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. Dit onderscheid komt heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus.

In beide businessmodellen staat het genereren van traffic aan de basis – zonder traffic immers geen kans op conversie. Maar wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Binnen de algehele propositie van Yellowgrape speelt de balans tussen acquisitie en retentie dan ook een sleutelrol.

De grote vraag in dit verhaal luidt als volgt: hoe zorg je er voor dat klanten terugkomen? Veel partijen doen ‘iets’ met retentie, zonder dat hier een uitgekiende strategie aan ten grondslag ligt. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data.

Benieuwd hoe je zelf aan de slag kunt met het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie? Download dan onze nieuwste whitepaper.

Deel deze whitepaper

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Laatste e-commerce stories