Webinar: Klantretentie met e-mail

Door Claudia Dikkers

Door Claudia Dikkers

Leestijd 2 minuten

Afgelopen september hebben we in samenwerking met onze partner Copernica een webinar opgenomen in de studio van Emerce. Dit webinar was de tweede in de reeks van vijf masterclasses en stond in het teken van klantretentie met e-mailmarketing. Johan Smits en Jasper Witte (E-mail Expert bij Copernica) bespraken onder andere hoe je de marketing software van Copernica in kunt zetten om klantloyaliteit te verhogen. Daarnaast was ook Martin de Boer te gast om te vertellen over de e-mailstrategie van Corendon Hotels & Resorts. In dit blog vatten we strekking voor je samen en kun je het webinar nog eens bekijken.

Acquisitie en retentie voor lange termijn winst

Binnen de algehele propositie van Yellowgrape speelt de balans tussen acquisitie en retentie een sleutelrol. Van alle online marketing kanalen is e-mail misschien wel de belangrijkste om retentie te bewerkstelligen. Vaak wordt gedacht dat dit alleen van toepassing is op de FMCG-branche, maar ook binnen fashion, home & living en bijvoorbeeld travel speelt retentie een sleutelrol. Wanneer je grote volumes draait en veel klantdata tot de beschikking hebt, kun je retentie zelfs gaan voorspellen – ongeacht de branche waarin je opereert en het product of de dienst die je verkoopt. Dit bewijst ook Corendon Hotels & Resorts, die middels e-mailmarketing inspeelt op het verbeteren van de klantloyaliteit.

De retentiestrategie van Corendon Hotels & Resorts

Om retentie aan de hand van e-mailmarketing succesvol toe te kunnen passen zul je aansluiting moeten vinden bij de productlevenscyclus van jouw business. Onze klant Corendon Hotels & Resorts pakt dit heel concreet aan, door aan de hand van datagedreven e-mail campagnes in te spelen op de behoefte van de verschillende typen hotelgasten. Samen ontwikkelden we een e-mailstrategie, waarmee we engagement verhogen en kansen creëren voor retentie in de vorm van cross- en upsell.

Thema’s van het webinar

In het webinar vertellen we je hoe je e-mail marketing optimaal in kunt zetten om ervoor te zorgen dat je klanten terugkomen. Hierbij gaan we in op het belang van data, bespreken we mogelijke valkuilen en delen we gouden tips die je direct kunt toepassen in je eigen business. Daarnaast vertelt Martin de Boer over de winnende e-mailmarketing strategie van Corendon Hotels & Resorts, specifiek tijdens de coronacrisis.

Klik hier om het webinar terug te kijken en inspiratie op te doen om jouw e-mailstrategie naar het volgende niveau te tillen!

Deel deze story

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Laatste e-commerce stories

Wie winst op de lange termijn wil, focust zich op acquisitie én retentie

Lees het nu in onze nieuwste whitepaper