Nogal wiedes dat Yellowgrape zich ook bemoeit met het design van je site of shop. Wie conversie optimaliseert, kan niet om design heen. Het ontwerp heeft een directe impact op de beleving van de klant, de customer experience (CX). Vergis je niet: de lat ligt hoog. De gemiddelde bezoeker is bij het eerste de beste struikelblok, op welke van de digitale touchpoints dan ook, meteen gevlogen naar de concurrent.
Bij elk ontwerp nemen we dan ook de klant als uitgangspunt. Die aanpak heet Design Thinking Methode. Met deze methode duik je radicaal in de beleving van een klant. Je gaat ervan uit dat alles een potentieel probleem is. En dat is het ook! Het leven is complex en online shopping ook. Ontwerp (en test!) elke keuze door deze bril en je design zal op alle touchpoints een perfecte customer journey faciliteren.
Hoe dat eruitziet? Daar hebben we inmiddels legio voorbeelden van. Sterker nog: we hebben een zekere reputatie opgebouwd. Yellowgrape sites staan te boek als superstrak en clean gestileerd, maar boordevol uitgekiende call-to-actions. En zo hoort het. Helderheid en duidelijkheid zijn troef voor CX. En natuurlijk strooien we met verleiding waar het kan. We willen die klant niet onverrichter zake naar huis sturen!
In de praktijk staat design natuurlijk niet los van alle andere dingen die we doen. Het is juist in het samenspel dat we de reis van de klant zoveel mogelijk naar onze hand zetten. Daarom schuiven we voor ieder designtraject met z’n allen bijeen: de CRO-specialisten, de performance marketeers, de data-nerds, designcreatieven en customer journey freaks. Samen zetten we je shop op scherp, klaar voor die explosieve groei.
Design is een belangrijke factor voor je customer experience en daarmee voor je conversie. Yellowgrape (her)ontwerpt sites vanuit klantbeleving. Dat levert prachtige én supereffectieve sites op. Ook hier laten we ons leiden door data en meedogenloze testprotocollen.