Optimaliseren doen we hier als een malle. We houden daarbij van actie. Natuurlijk leunen we zwaar op data, maar we gebruiken ook onze kennis en ervaring om snel concrete resultaten te boeken. Dat noemen we optimaal optimaliseren.
Vanaf dag 1 zit CRO in ons bloed. Als rasechte datafreaks vinden we niks mooier dan uitpluizen waar de winst zit. Er zijn oneindig veel knoppen waar je aan kan draaien. Wie ze allemaal op scherp zet, creëert een vliegwiel dat winst naar zeldzaam grote hoogtes kan stuwen. Onze veelgeprezen stijl kenmerkt zich door een heel strakke middenkoers tussen onderzoek en actie. Bij ons zit je goed als je snel concrete resultaten wil. Dat is ons spel. De knikkers zijn voor jou.
Nog niet zo lang geleden was CRO een wat ondergeschoven kindje bij veel marketingbureaus. De focus lag veel meer op traffic, wat zich makkelijker laat sturen en verkopen. Dikke zonde natuurlijk: wat heb je aan al die bezoekers als je ze niet de weg van de minste weerstand - of grootste verleiding - naar de kassa biedt? Bij Yellowgrape stond CRO daarom altijd al hoog in het vaandel. We leerden al vroeg dat de grote winst verstopt zit in het optimaliseren van alle kleine winstjes samen.
Een CRO-strategie begint altijd met gedegen onderzoek, ook bij ons. Optimaliseren gaat over testen en valideren, met data als basis voor een experiment-gedreven mindset. Dat noemen we in vaktermen CRO maturity. Wij nemen klanten mee in hoe ze hierin kunnen groeien en hoe CRO dus in hun eigen organisatie verweven kan worden. Maar klanten willen ook resultaten en het liefst een beetje snel. Bij ons gebeurt dat. Wij gebruiken onze kennis en ervaring om bovengemiddeld scherp te bepalen wát we gaan onderzoeken en wat we gaan doorvoeren en testen. Het onderzoek is nog niet droog of de concrete acties rollen er al uit.
Nog een groot verschil tussen Yellowgrape en de gemiddelde CRO strategie: we beperken ons nooit tot alleen de webshop. Ja, de webshop is belangrijk, maar het vliegwiel gaat pas echt draaien als je alle kanalen en disciplines optimaliseert en met elkaar integreert: socials, performance marketing, email, SEA etc. Bij ons ga je altijd in de diepte én in de breedte. Alles is bij ons voortdurend onderwerp van experiment en verbetering. Man, we optimaliseren je koffiemachine nog als het mag!
Vaak trekken we bij de uitvoering van CRO nauw op met het inhouse team van de opdrachtgever. Soms faciliteren wij het volledig. Conversie is ongoing business. Natuurlijk focus je in de eerste fase extra scherp op analyse en resultaten. Winnaars worden doorgevoerd. Op verliezers zoomen we extra in, want ook dat is informatie. Zo testen we steeds doeltreffender, en klaar is het nooit. CRO is iets waar iedere shop continu mee bezig moet zijn.
Een speciaal element binnen CRO is usability testing. Dit is een manier om nieuwe designs of grote functionele veranderingen te testen voordat ze worden gebouwd en doorgevoerd. Dit doen we met echte testpersonen. We kijken vooral naar de impact van variabelen op conversie. Gek genoeg is deze aanpak eerder uitzondering dan regel, terwijl usability testing altijd leidt tot nieuwe inzichten en een beter eindplan.
Het optimaliseren van de conversie is een kernonderdeel van onze strategie. We gebruiken hierbij data, maar ook onze enorme kennis en ervaring om snel de juiste keuzes te maken en concrete resultaten te boeken. Wij optimaliseren alles wat je doet en maakt, niet alleen je webshop. De grote winst – en die pakken we – ontstaat als alles optimaal samen werkt.