E-commerce conversie

Het geheim van de Grape

Yellowgrape mag zich verheugen op zeer tevreden klanten. En niet alleen omdat we zo’n gezellige familie zijn natuurlijk. Aan het einde van de streep worden we afgerekend op de winst. We zouden niet anders willen. The proof of the pudding…. is in de conversie.

Conversie is een optelsom van vele factoren. Traffic, relevantie, personalisatie, design – wie het onderste uit de kan wil, zet alle parameters naar zijn hand en zorgt voor optimale synergie. Dat is het geheim van de Grape.

Personalisatie: een recept voor groei en duurzaamheid

In onze conversiestrategie spelen twee zaken een hoofdrol: personalisatie en design. Die verbeten focus op data? Dat gebruiken we nu om op alle mogelijke fronten te personaliseren. 

We attenderen klanten op producten die bij hun profiel passen, via het kanaal waar ze het beste op reageren, op het juiste moment en met de juiste aanhef en personal touch. 

Ook de website zelf is gepersonaliseerd. Het productaanbod beweegt mee met de klant. Incentives bewegen mee met de buyer journey. Zelfs de look & feel kan variëren. Personalisatie heeft een verregaande impact op de conversie. Met als bijkomend voordeel dat de waardering van klanten toeneemt. Wie op zijn wenken bedient wordt, komt graag terug. Personalisatie is daarmee ook een recept voor duurzame groei. 

Flashy of functional?
Beide graag

Er is van oudsher een spanningsveld tussen design en conversie. Ontwerpers – en niet zelden de klant ook – willen vooral een superflitsende site of shop. Wie focust op conversie komt vaak met een heel ander – functioneel – eisenpakket. Dezelfde missie, twee compleet verschillende aanvliegroutes. Als je het goed vindt, gaan wij lekker in het midden zitten. De kans is groot dat redesign een belangrijke onderdeel van de strategie wordt.

De kunst van redesign is het vinden van een sweet spot. Daar heeft Yellowgrape een zekere specialiteit in verworven: superslick ogende shops die niettemin bol staan van de uitgekiende call-to actions. Zo pakken we het beste van twee werelden, wat alleen lukt als je ook echt in beide werelden thuis bent. 

Tweaken tot perfectie

Uiteraard testen we alles wat een rol speelt in het verhogen van de conversie helemaal de moeder. We hebben nog net geen A/B op onze rug getatoeëerd, maar A/B testen is onze tweede natuur. Er is geen keuze op het gebied van design of functie die we niet tweaken tot perfectie. 

Grote pieken, verre horizon

Als iets onze prestaties op het gebied van conversie verklaart, is het die combinatie van personalisatie en redesign. Zo ontstaat een online werkelijkheid waarin alles samenwerkt en elkaar versterkt. Uiteraard helpt het dat we de trafficmotor hebben aangezet. Belangrijker nog is dat we zo bestaande klanten een optimale ervaring bieden.  

Met Yellowgrape ga je voor heel grote pieken, maar ook voor een verre horizon. Is jouw bedrijf daar klaar voor? Praat met ons.

Praat met ons

Conversie tweaken tot perfectie voor jouw business?

Robin Sprang

Michel Gerritsen

Michel Gerritsen

Rik van den Wijngaard

Erik Dijkstra