Masters of data

Stel je een kind voor in de grootste bak lego denkbaar. Dat zijn wij. De lego is data, jouw data. En de grote vraag is: wat gaan we voor je bouwen?

Ongekende mogelijkheden

Iedereen die met ons werkt, leert al snel: die lui bij Yellowgrape zijn datafreaks. Goed gezien, bedankt ook. Dankzij data leven we in het gouden tijdperk van online marketing. Wie het spel beheerst, kan ongekend ver gaan in het persoonlijk benaderen van bestaande en potentiele klanten. Dat is de basis van ons werk. In het ontginnen, structureren en slim gebruiken van data ligt ons meesterschap.

Het pad van de gouden berg

Dat begint met een stap die vaak wordt vergeten: bepalen welke data relevant is voor jouw bedrijf. Het is namelijk altijd maatwerk. Data Management Tools die beloven dat ze je dataflow automatisch inregelen, verkopen leugens. Of op z’n best middelmaat. Wie de gouden berg van datamarketing écht wil bewandelen, stippelt zijn eigen pad uit. En dat begint met het bepalen van kraakheldere en hoogsteigen doelen.

Het heilige meetplan

Die doelen leggen we vast in een meetplan. Hierin bepalen we de concrete KPI’s voor zowel omzet, customer loyalty als brand loyalty. Hoe concreter, hoe beter – dat geeft richting. Het laatste wat we willen, is zomaar alle sluizen open zetten. Wie op scherp wil schieten met data, selecteert aan de poort op relevantie. Dat is waar het meetplan voor zorgt.

Vele kanalen, één database

Data komt langs alle mogelijke kanalen binnen, online én offline. Denk aan e-commerce software, CRM systemen, Google Analytics, Google Ads, Facebook, demografische databronnen etc.  Al die kanalen creëren hun eigen data-reservoir. De kunst is om deze data per klant samen te voegen tot een zo volledig mogelijk klantprofiel. Daarvoor richten we de centrale database in. Het grote moederreservoir.

101 slimme toepassingen

Nu begint het echte werk! We gebruiken de data om relevante buyer journeys uit te stippelen. We gebruiken de data om relevante, persoonlijke content te tonen. We gebruiken de data om volautomatische e-mailcampagnes te programmeren. We gebruiken data om look-a-like audiences te targeten. We gebruiken de data op 101 slimme manieren om traffic te genereren en de conversie door het plafond te jagen.

De kracht van realtime monitoring

Al die processen volgen we op de voet. Dat is een van onze favoriete obsessies. We hebben onze eigen unieke dashboards. Hiermee zien we realtime wat er gebeurt, tot in de kleinste details. Natuurlijk heb je als klant volle toegang, we willen juist dat je meekijkt. Zitten we op koers? Waar moeten we bijsturen? Door realtime te monitoren, sturen we snel bij en wordt ons werk heel transparant. Dat is de enige manier. De onwetende hult zich in nevelen. Zij die hun vak beheersen, werken open en bloot.

Meer weten?

Meer weten over onze data aanpak?
Check dan bij Johan, hij kan je alles vertellen!

Johan Smits
Johan Smits

Managing Director & Founder

Stel je vraag!