Culture

Kernwaarden

De waarden welke ons DNA vormen

What makes us tick…

Wie zijn wij? Goede vraag. We stellen hem zelf ook regelmatig. Nog niet eens zo gek lang geleden was Yellowgrape Johan en Rik. Inmiddels is Yellowgrape een grote, bonte familie, een verzameling van steeds meer gezichten, ideeën en talenten. Met iedere nieuwe collega verandert Yellowgrape een beetje van identiteit, wordt rijker, beter.

Ook de aard en impact van ons werk is veranderd. Wat wij doen, raakt bijna onvermijdelijk de koers en bedrijfsvoering van onze opdrachtgevers. Daarmee verandert ook onze relatie met opdrachtgevers. We leren elkaar vaak echt kennen, gaan samen grote avonturen aan. Niet zelden worden ook opdrachtgevers een onderdeel van de familie.

Met al die bewegingen en veranderingen is het fijn om vaste waarden te hebben, een spil waaromheen alles draait. Daarom stellen we ons regelmatig de vraag: wie zijn wij? Wat doen we en vooral ook: hoe doen we dat? Welke waarden vormen het dna van Yellowgrape?

Wij zijn Yellowfamily

Er zijn maar twee dingen die ons echt gelukkig maken en dat zijn concrete resultaten en de mensen die ze maken. Op het kantoor van Yellowgrape is een goede sfeer het hoogste goed. Dat we in 2021 werden verkozen tot A Great Place To Work, was dan ook echt een hoogtepunt. Die titel gaan we natuurlijk tot in de lengte der dagen prolongeren!

Samen excelleren we en dat lukt alleen als iedereen zich geborgen en veilig voelt. Iedereen dus: Yellowgrape is inclusief. We nemen dit gevoel ook graag mee naar eenieder die ons pad kruist: van onze relaties tot de buren, tot de bakker op de hoek. Wie we ook tegenkomen: eerst is er de mens, daarna het werk. We zijn first and foremost Yellowfamily.

Wij zijn Virtuoos

Zo, dat druist even lekker in tegen die beroemde Hollandse bescheidenheid! Toch zetten we deze kernwaarde heel bewust op de eerste plek. Het is immers niet alsof het ons komt aanwaaien. Een virtuoos is iemand die uitblinkt in de beheersing van een bepaalde techniek. In ons geval e-commerce, een buitengewoon complex en bewegelijk vakgebied.

De essentie van Yellowgrape is dat we dit vakgebied doorgronden. Dat vereist een bewuste inzet en focus. Daarom hebben we virtuositeit op 1: om onszelf er continu aan te herinneren dat meesterschap moeite vereist. Een virtuoos is per definitie bescheiden, omdat hij weet dat zijn virtuositeit staat of valt bij onverminderde inzet.

Wij zijn Pioniers

Toen Google ons op hun CEO-event als disruptor uitnodigde, wisten we dat het goed zat. We zijn op onze hoede voor conformisme! Liever omarmen we de pioniersgeest. Voor de pionier zijn er geen heilige huisjes. Nieuwe technieken komen, oude technieken gaan. Biedt de techniek nog geen oplossing, dan gaan we zelf op onderzoek. Pionierswerk.

Pionieren betekent ook kritisch zijn: naar onszelf, naar onze leveranciers, ook naar onze klanten. Wij nemen zelden een blad voor de mond, want zachte heelmeesters maken lage conversie! Het liefst pionieren we samen, met andere pioniers. Ons netwerk bestaat uit mensen en bedrijven die geloven dat het altijd beter kan.

Wij zijn Kraakhelder

Bij Yellowgrape liggen de kaarten altijd open op tafel. Harde cijfers, kraakheldere voorspellingen – dat is hoe we werken. Onderweg houden we ieder detail nauwgezet in de gaten. We modderen niet aan, we monitoren. Onze opdrachtgevers krijgen volle toegang tot de dashboards. Iedere week is er een rapportage met de belangrijkste cijfers.

Openheid dwingt ook tot scherpte. Dat vinden we fijn, dat werkt lekker. Juist door ons kwetsbaar op te stellen en altijd met open kaart te spelen, vinden we onze kracht. Bijkomend voordeel is dat we voortdurend bijleren. Alleen in kraakhelder water zie je hoe alles stroomt.

Wij zijn Verwonderd

Er is zoveel om ons over te verwonderen. Elke dag doen we ontzettend toffe dingen. We opereren op de pieken van onze technologische kennis, spelen met het grootste creatief vernuft. En toch. Toch, als we niet uitkijken, vinden we steeds meer normaal. Doe het vaak genoeg en je vergeet hoe bijzonder het is. 

Daarom verwonderen we ons bij Yellowgrape expres. We stellen onszelf prikkelende vragen: waarom doen we wat we doen? Hoe doen we het? Door ons bewust te verwonderen, worden we innovatiever, want verwondering houdt ook scherp. Maar bovenal houdt verwondering ons bewust, van wie we zijn en wat we elke doen: ontzettend toffe dingen!

De nieuwe Yellowgrape fietsenNieuwe Yellowgrape merchandise voor het teamOverleg in een meetingruimte bij YellowgrapeEntree op het kantoor van YellowgrapeYellowgrape behoort tot de Best Workplaces 2021 in Nederland