Culture

Impact

Welke legacy willen we achterlaten

Yellowgrape is sinds 2014 pijlsnel gegroeid, en vele klanten met ons. We houden van groei; daar laten we ons ook graag op afrekenen. Groei is onze rode draad, we gaan hard op groei.  

Maar we staan ook wel eens stil tijdens het rennen. De wereld verandert en de ene groei is de andere niet. Overal lijkt het besef te landen dat groei alleen duurzaam kan zijn, als het samenvalt met een positieve impact in brede zin. Op de wereld, op mensen. Dat noemen we bij Yellowgrape Profit & Impact. Het is onze ambitie om ook daar een heel dikke, mooie rode draad van te weven.  

Waarom

Elke dag komen we hier samen met een prachtig stel mensen. Talentvol, bevlogen, bewogen. Natuurlijk willen we dat ons werk betekenis heeft voorbij de jaarcijfers! Maar vergeet ook niet dat een meer holistische focus op Profit & Impact steeds meer common business sense is. Juist het bedrijfsleven zet nu vol in op de transitie. Wie duurzaam wil groeien, moet duurzaam leren ondernemen. 

Wat

Voor Yellowgrape is Profit & Impact een breed begrip. Het gaat om de impact op het leefklimaat (duurzaamheid, energieverbruik, grondstofgebruik), de impact op mensen (wie en waar dan ook), de mate van actieve maatschappelijke betrokkenheid, maar ook hoe bedrijven en organisaties voor hun eigen mensen zorgen. Ambitieus? Mwah, gewoon algemeen beschaafd en verantwoord gedrag. Gedrag waarmee je je kinderen kan aankijken. 

Hoe

Voor 2021 en 2022 hebben we een aantal concrete acties en maatregelen bedacht om onszelf ook echt uit te dagen, want de winst zit in actie, niet in voornemens. 

  1. Voor eind 2022 zijn we zelf CO2 neutraal. 
  2. Vanaf 2021 stellen we 1% van onze omzet in uren beschikbaar aan NGO’s.
  3. Bedrijven en organisaties met een duurzaam en eerlijk business model krijgen 20% korting op ons standaardtarief. 
  4. Blijvende focus op onze status als Great Place to Work. Yellowgrape is inclusief. Iedereen is welkom bij de familie. 

Hoe ook

Elke dag hebben we goede gesprekken met bevlogen ondernemers. Die gesprekken zijn misschien wel het mooiste deel van ons werk, het samen bouwen aan nieuwe vergezichten. Wat ons betreft, praten we daarbij ook over Profit & Impact. Waar liggen de kansen op duurzame groei? Hoe zorg je dat je in de voorhoede komt, de concurrentie een stap voor blijft? En, niet onbelangrijk: wat maakt je blij? Welke legacy wil je achterlaten? 

Welke legacy wil jij achterlaten? Let’s talk. 

Neem contact op
Johan Smits
Founder & Managing Director
Management
Rik van den Wijngaard
Founder & Creative Director
Management