Voordeelvanger mobile header Voordeelvanger mobile header

Voordeelvanger

Personalisatie met hindernissen voor Voordeelvanger

Voordeelvanger logistiek

Klanten vangen voor Voordeelvanger

Personalisatie met hindernissen en complex werk aan de database voor dagaanbieder Voordeelvanger

Voordeelvanger mobile

Het bedrijf

De markt voor dagdeals – webshops die producten maximaal een paar dagen aanbieden – is in korte tijd flink gegroeid. Dat weerhield Jeroen Retrae en Remon van Hooijdonk er niet van om vier jaar geleden Voordeelvanger te starten. Aan de voorkant onderscheidt Voordeelvanger zich met een focus op de actualiteit (producten die inspelen op het weer of andere trends). Aan de achterkant spelen de mannen van Voordeelvanger heel slim met het inkopen en inzetten van emailadressen – het heilige kanaal in de wereld van de dagdeals. Het resultaat liegt er niet om: vier jaar na oprichting staat Voordeelvanger stevig in de top 5 van dagaanbieders.

Video Personalisatie met hindernissen voor Voordeelvanger
Voordeelvanger personalisatie

De uitdaging

Samen met Voordeelvanger hebben we drie uitdagingen bij de kop gepakt. De site was hard toe aan een redesign. Het oude design was statisch en bood niet de mogelijkheden voor alle goede marketingideeën die leefden bij Voordeelvanger. Daarnaast was er binnen het bestaande design nauwelijks aandacht voor personalisatie. Hetzelfde gold voor de emailmarketing. En dan was er nog de uitdaging om die enorme en steeds groeiende database zuiver te houden. De nachtmerrie voor iedere dagdealsite is een spamblock door de grote emailproviders.

Redesign

Samen met Voordeelvanger hebben we de gedroomde site ontworpen. Belangrijk uitgangspunt was de behoefte om flexibel in te kunnen spelen op buitenkansjes. Met mooi weer moet die megavoordelige barbecue natuurlijk vol in het zonnetje. Sowieso staan in het nieuwe design alle producten er veel beter op. De usability is tiptop en de nieuwe checkoutprocedure werkt bijzonder efficiënt. Niet onbelangrijk. Dagdeals draaien om impulsiviteit. De kunst is om die positieve impuls maximaal aan te wakkeren en de eigenlijke aankoop minimaal in de weg te zitten. Dat doet de nieuwe shop als de beste.

Personalisering onsite

Personalisatie draait meestal om het tonen van producten die bij de klant passen. Dat is bij een dagaanbieder lastig. Er staan maar 10 producten te koop. We hebben daarom bij Voordeelvanger vooral ingezet op verleiding. De shop zit vol notificaties die de impulsbehoefte en de aankoop aanjagen. Denk aan fraai vormgegeven notificaties over de beschikbaarheid, de duur van de deal, het koopgedrag van anderen, prijsdumps etc. Geen grapjes ook, de gegevens zijn echt en lopen realtime mee. Het effect op conversie? Dat verklappen we aan het einde van de casus.

Voordeelvanger persuasion

Personalisatie emailmarketing

Net als de site hebben we de e-mail helemaal opnieuw ontworpen. De nieuwe templates knallen van het scherm en aan de achterkant is de code sterk verbeterd. Iets heel bijzonders is dat we dezelfde realtime persuasion tools als op de site, ook in de e-mails hebben gebouwd. Samen met Copernica, onze favoriete ontwikkelaar voor e-mailmarketingsoftware, zijn we dit pionierswerk aangegaan. En het is gelukt. Wie nu de dagelijkse mailing van Voordeelvanger opent, ziet realtime wat er allemaal gebeurt. Hier hebben we echt nieuw land ontgonnen, vruchtbaar land ook!

Voordeelvanger mobile header

Database-optimalisatie

Voordeelvanger heeft meer dan een half miljoen adressen in haar database. Daar komen dagelijks adressen bij. Dat maakt de kans op spamklachten heel groot.  Spamfilters worden bovendien steeds slimmer. Als klanten bepaalde afzenders nooit openen, wordt dat ook gezien als spam. Samen met Voordeelvanger zijn we een heel complex traject ingegaan om dit hele proces te optimaliseren. Denk aan superschone codering, een kraakheldere afmeldprocedures, maar ook een slim ingebouwde detectie van actieve en inactieve ontvangers. Zo houden we de database messcherp en relevant.

+20% Conversiestijging

Resultaten

Na invoering van alle bovenstaande acties is de conversie met 20 procent gestegen. Omzetcijfers houdt Voordeelvanger liever voor zichzelf, maar het laat zich raden dat ook Voordeelvanger ons werk snel en ruim heeft terug verdiend. Een ander tastbaar resultaat zit in het mailverkeer. De spamscores zijn bijzonder laag voor het volume waar Voordeelvanger mee werkt. De opbrengsten per ingekocht emailadres zijn zeldzaam hoog. Daarin onderscheidt Voordeelvanger zich echt van de rest. We zijn trots dat we daar ons steentje aan hebben mogen bijdragen.

Meer weten?

Meer weten over personalisatie, e-mailmarketing en database marketing? Neem gerust even contact op met Johan, vindt ie leuk!

Johan Smits
Johan Smits

Managing Director & Founder

Stel je vraag!