Comparison Shopping Services Emarts

Comparison Shopping Services: adverteer en behaal 20% meer!

Roos Rabenberg

Vorig jaar schreven we een blog over Comparison Shopping Services, een partnerprogramma van Google. Google heeft haar eigen vergelijkingssite Google Shopping wegens aangescherpte Europese richtlijnen los moeten koppelen en in een andere organisatie gestopt. Binnen het CSS platform kunnen vergelijkingssites zelf ruimte inkopen om hun producten aan te bieden. Elke shopping advertentie is visueel gezien hetzelfde, alleen de naam van de CSS verschilt. Het CSS is hiermee eigenlijk een re-direct naar de website van de prijsvergelijker zelf, waar de consument zijn of haar aankoop kan voltooien.

Om de eerlijke concurrentie met het eigen Google Shopping CSS te bevorderen en de winstmarge te compenseren, ontvangt elke CSS partner een korting van maarliefst 20% op de Cost Per Click (CPC). Het beste nieuws: voor jou als adverteerder geldt dat ook! Werk je nog niet samen met een CSS partner om jouw producten te promoten? Dan betaal je dus 20% meer dan je concurrent die dat wel doet…

Benieuwd hoe je hier ook van kunt profiteren? Lees snel verder, dan leggen wij het uit.

Emarts: het CSS platform van Yellowgrape

Gezien de aantrekkelijke financiële voordelen (en wellicht ook vanwege onze FOMO op het gebied van e-commerce trends) leek het ons niet meer dan logisch om hier op in te haken. Hiermee was ons eigen CSS platform genaamd Emarts geboren.

Emarts: het CSS platform van Yellowgrape

Op Emarts kunnen consumenten de beste aanbiedingen van vele webwinkels vinden en vergelijken. Wanneer ze klikken op een product, worden ze rechtstreeks doorgestuurd naar de juiste webshop. Inmiddels heeft een groot deel van onze klanten zich aangesloten, waaronder Tegeldepot, Voordeeldrogisterij, Suitable en Girav.

De shopping campagnes werken via een veiling waarin de adverteerder een bod kan uitbrengen op de kosten per klik. Als adverteerder kun je hier via Emarts op twee manieren je voordeel uit halen. Wanneer je dezelfde CPC’s door laat voeren verbeter je namelijk je concurrentiepositie voor dezelfde prijs. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om te besparen, en wel door je huidige CPC’s met 20% te verlagen terwijl je nagenoeg hetzelfde resultaat zult behalen.

Hoe het werkt

Adverteren via Emarts is eenvoudiger dan je wellicht denkt. Als adverteerder lever je de productfeed aan en wij verzorgen de rest: van het slimme algoritme tot aan een ijzersterke account- en feed-setup. Je kunt dus gewoon je eigen campagnes blijven draaien en beheren. Het profiteren van financiële voordelen en de toenemende online zichtbaarheid is het enige wat je hoeft te doen.

Belangrijk om te weten is dat wij geen toegang nodig hebben tot je Google Accounts om jouw advertenties in Emarts te plaatsen. Dat betekent dat we ook geen inzicht krijgen in jouw data.

Hebben we je al overtuigd? Of heb je misschien nog vragen over Emarts? Neem nu contact met ons op, we helpen je graag verder!