Training: Squeezely Basis

Wat kun je verwachten?

- Squeezely Basis

Squeezely is een Customer Data Platform waarin je klantdata kunt centraliseren, filteren en verrijken. Met Squeezely kun geavanceerde buyer journeys en personalisatietoepassingen bouwen, waardoor je relevanter met je klant kunt communiceren, je klantrelatie kunt verbeteren en daarmee uiteindelijk de kans op conversie vergroot. Squeezely geeft je per klant een kraakhelder overzicht van alle relevante data. Wie de klant is, welke events hebben plaatsgevonden en in welke klantfase hij of zij zich bevindt. Hierin wordt CRM-data gecombineerd met on site kijk- en klikgedrag.

Met het rijke spectrum aan datapunten per klant bouw je snel relevante doelgroepen. Vanuit een 360 graden klantbeeld kun je deze doelgroepen synchroniseren naar alle kanalen. Daarnaast kun je real time triggers inzetten naar externe systemen, zoals een ESP.

Wat behandelen we tijdens de training Squeezely Basis?

In de basis training worden de volgende onderwerpen behandeld

  • Het model van het datalandschap
    Algemene uitleg over het belang van verzamelen van data, maar ook hoe je data kunt verenigen, ordenen en activeren in een CDP. 
  • Het 360 graden klantprofiel
    Hoe wordt het klantprofiel opgebouwd en welke onderdelen zijn must have voor jouw shop?
  • De stappen van een use case
    Iedere vorm van data activatie formuleren we in een use case. We bespreken de belangrijkste uitdagingen van retailers en welke events en segmenten benodigd zijn om doelen in kaart te brengen. Daarnaast bespreken we welke acties en verschijningsvormen ingezet kunnen worden om data te activeren. Van site take-overs en lightboxes tot e-mail triggers: alle varianten worden middels visuele voorbeelden toegelicht.
  • Neuromarketing principes
    Wat zijn de veelgebruikte neuromarketing technieken en hoe zet je ze in?
  • Verschijningsvormen
    Uitleg en visuele voorbeelden van de diverse on site verschijningsvormen. Van site take-overs tot lightboxes en pop ups.
  • Audience builder
    Met het veelzijdige spectrum aan datapunten per klant bouw je snel relevante doelgroepen. We geven voorbeelden van gedeelde events of eigenschappen die hier de basis voor kunnen vormen. Ook gaan we dieper in op het koppelen van acties aan de groepen, zowel op de website zelf als extern (op de socials, in ads en mailings).

Onze Squeezely Basis trainer(s)

Loading...
Rik van den Wijngaard

Rik van den Wijngaard

Vergoot jouw rendement

De Yellowgrape Academy staat voor e-commerce trainingen waar je rendement uit haalt. Onze trainingen zijn ontwikkeld door onze eigen e-commerce experts.

Met het simpelweg inrichten van een marketing kanaal of implementeren van een tool ben je er nog niet. We geloven heilig in kennisdeling met klanten en partners: twee weten immers meer dan een. Door te blijven trainen en innoveren helpen we elkaar vooruit. Vanuit die gedachte is de Yellowgrape Academy ontstaan. 

Deel deze training

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Loading...

Claudia Dikkers

Meer weten over deze training? Neem dan contact op met Claudia Dikkers.

Nu aanmelden

Meld je nu in voor de training Squeezely Basis. Wij checken vrijblijvend of je in aanmerking komt voor deelname aan deze training.

Wie winst op de lange termijn wil, focust zich op acquisitie én retentie

Lees het nu in onze nieuwste whitepaper