E-commerce marketing

E-commerce marketing is een verzamelterm voor alles wat traffic naar een website genereert. De belangrijkste kanalen zijn e-mail marketing, affiliate marketing, zoekmachine marketing en prijsvergelijkers. De echte kunst is het binnenhalen van relevante traffic: traffic die ook daadwerkelijk geïnteresseerd en koopkrachtig is.

Omzet = traffic x conversieratio x gemiddelde bestelwaarde

Er is een simpele, maar krachtige formule in de wereld van e-commerce: omzet = traffic x conversieratio x gemiddelde bestelwaarde. Het laat meteen zien aan welke drie knoppen je kan draaien. Bij e-commerce marketing – waar we het nu over hebben – gaat het om de eerste knop: traffic.

E-commerce marketing is een verzamelterm voor alles wat traffic naar een website genereert. De belangrijkste kanalen zijn e-mail marketing, affiliate marketing, zoekmachine marketing en prijsvergelijkers.

Bij Yellowgrape werken we altijd met een kraakhelder traffic plan. In het traffic plan staat welke kanalen we inschakelen om traffic te genereren. Per kanaal voorspellen we de traffic in de opeenvolgende maanden. Hieruit volgt een kwantitatieve prognose van de verwachte omzetstijging. Dat we dat aandurven, is best uniek. Het helpt opdrachtgevers enorm in hun kosten-baten analyse en ze mogen ons er ook op afrekenen. De vreugde is helemaal groot als we boven de prognose uitschieten, wat eerder regel dan uitzondering is.

E-mail marketing

Wie succes wil hebben met e-mail, moet klanten persoonlijk aanspreken. Daarvoor is goede data nodig en slimme software. Yellowgrape is erin gespecialiseerd. Wij leveren een niveau van personalisatie dat haar weerga niet kent. Bereid je voor op een gigaconversieboost.

E-commerce marketing

E-mail marketing is een heel belangrijk kanaal binnen e-commerce marketing. Voor veel bedrijven is het tevens het kanaal met de hoogste winstpotentie. Ook grote, succesvolle bedrijven hebben op dit punt vaak nog een slag te slaan. De kunst van e-mail marketing is het automatiseren van het persoonlijke. Yellowgrape is hierin gespecialiseerd. Wij leveren een niveau van personalisatie die haar weerga niet kent; bereid je voor op een gigaconversieboost. Grote woorden? We maken het graag hard. E-mail marketing volgens Yellowgrape is bij uitstek meetbaar en voorspelbaar. Het staat allemaal in het traffic plan.

Zoekmachine marketing

Geen e-commerce marketing zonder zoekmachines. Zoekmachinemarketing is een verzamelnaam voor twee pijlers: SEA en SEO. Er gaat vaak veel geld en aandacht naar uit, maar dat is geen garantie voor een succesvolle campagne. Problemen zitten vaak in de basis: een ondermaats zoekwoordenonderzoek.

http://www.yellowgrape.nl/wp-content/themes/salient/css/fonts/svg/basic_magnifier.svg

Ook in het aanbieden van relevante en hoogwaardige content valt vaak veel winst te behalen. Dan is er nog de techniek, die op allerlei punten de weg vrij kan maken, dan wel belemmert. Een grondige analyse, een strakke prognose – en in veel gevallen een kans op forse winst – dat is wat je van ons mag verwachten.

Affiliate marketing

De een zweert erbij, de ander loopt er met een boogje omheen: affiliate marketing. Yellowgrape zegt: het verschil tussen succesvolle en schadelijke affiliate marketing is bovenal maakbaar. Het is een van onze specialiteiten. Het succes begint met de selectie van goede partners en het inregelen van slimme en strikte campagnevoorwaarden. Het is ook belangrijk om de campagnes actief te managen. Doe je dat, dan kan affiliate marketing uitgroeien tot een duurzaam en zeer rendabel kanaal in je marketingmix. Vergeet niet: de affiliate betaalt o.b.v. Cost per Sale (CPS). Het is in veel gevallen simpelweg een gigantisch gemiste kans om er geen gebruik van te maken. We kunnen de winst goed voorspellen in het traffic plan.

Prijsvergelijkers

Prijsvergelijkers zijn de laatste jaren uitgegroeid tot een kanaal van formaat. Voor veel consumenten is het de eerste referentie. Vrijwel alle grote partijen maken dan ook gebruik van prijsvergelijkers. Wie het onderste uit de kan wil halen, zorgt dat alle variabelen op groen staan – de prijs voorop, maar ook reviews, levertijden, bekendheid en service.

Het valt ons op dat prijsvergelijkers voor veel grote shops nog een soort blackbox zijn. Dat is niet handig. De kunst is juist om je prestaties op prijsvergelijkers te monitoren en bijsturen. Vanaf het moment dat we dat doen voor opdrachtgevers is er vrijwel altijd een forse (en voorspelbare) omzetstijging.