E-commerce design

De kracht van een goed e-commerce design was altijd al groot, een aantal nieuwe ontwikkelingen drijft het belang van design nog verder op. E-commerce design is aan het transformeren tot een flexibel gegeven, dat zich aanpast aan de individuele gebruiker. De techniek staat in de startblokken. Dit is het ideale moment om mee te gaan.

E-commerce design in stapjes

Design persoonlijk gemaakt

We staan aan de vooravond van een revolutie in online design: de mogelijkheid om design aan te passen aan de bezoeker. Slimme algoritmes herkennen bezoekers en vinden patronen in hun voorkeuren en gedrag. Het design – zowel in vorm als in functionaliteiten – past zich hier op aan.

Die aanpassing gaat verder dan een paar kleurstellingen. De volledige lay-out kan per bezoeker verschillen. Zo krijgt iedereen de sfeer die bij hem of haar past. Uiteraard word je met naam en eventueel foto begroet. Je ziet de producten die bij je passen, wordt herinnerd aan eerdere zoekacties en blootgesteld aan verleidingen (kortingen, gratis extra producten etc.) die zijn toegesneden op jouw unieke voorkeuren en gedrag. Hyperpersoonlijk e-commerce design – een zeer krachtige propositie. Praat met ons over de mogelijkheden voor jou.

Een nieuw design: beter in stapjes

Conversie optimalisatie is ook relevant bij het overgaan naar een nieuw design. Vaak gaan mensen ineens live. Dat kan gevaarlijk zijn: we zien opvallend vaak dat de conversie 10-20% daalt. Wij pleiten er daarom voor om de belangrijkste designwijzigingen geleidelijk in te voeren en eerst te testen. Je hebt dan veel meer grip op wat wel en niet werkt en loopt minder risico.

E-commerce design stappen

Hyperpersoonlijk e-commerce design?

Praat met ons voor de mogelijkheden